Hvordan fungerer Data Rollover?

Er Data rollover inkludert på ditt abonnement?

På alle abonnement med 500MB eller høyere kan du velge med eller uten Data Rollover. Merk! Sky 0, Basis og Bris produktene har ikke rollover.

Ta med ubrukt data

Hvis du ikke bruker opp mobildata som er inkludert i abonnementet ditt, blir dette overført videre til neste måned. Du kan spare opptil dobbel mengde data som du har i ditt abonnement. Hvis du f.eks har 6GB abonnement og kun bruker 3GB en måned, så vil 3GB overføres til neste måned. Da vil du ha 9GB tilgjengelig neste måned.

Du sparer fra din første hele måned

Du kan spare opp data fra den første hele måneden du er Skymobil kunde. Hvis du f.eks blir ny kunde hos oss den 15. juni, så vil du begynne å spare fra juli måned.

Der er Rollover på ekstra data

Hvis du bestiller ekstra datapakker for Norge og EU/EØS land så kan disse brukes ut inneværende måned. Når pakken er utløpet så overføres ubrukt data til neste måned, opptil samme mengde data som du har i ditt abonnement. Slik at du kan doble mengden data som du har i ditt abonnement. 

Datapakker for land utenfor EU/EØS (Sone 2 og Sone 3) har ikke Data Rollover, og disse har en varighet på 3 måneder.

Beholder jeg rollover ved endring av abonnement?

Hvis du har et abonnement med Data Rollover og oppgraderer ditt abonnement så blir ubrukt data overført videre. Ved nedgradering så blir ikke data videreført.

Kan jeg overføre Data Rollover til familien eller andre kunder?

Nei, per i dag er dette dessverre ikke mulig da våre systemer ikke støtter dette.

Var denne artikkelen nyttig?
9 av 16 syntes dette var nyttig