BankID på mobil virker ikke, hvor gjør jeg?

Hvis du opplever problemer med BankID på mobil så kan det være ulike årsaker til dette.

  • Det kan være en midlertidig feil i nettbanken
  • Det kan være nettleseren din - prøv eventuelt en annen nettleser. Du kan ta en test av denne på BankID sine sider her
  • Noen ganger er det feil mobilnettet hos Telenor, og da vil problemet bli raskt oppdaget og fikset. Vi anbefaler å prøve igjen senere på dagen. Hvis det er feil i mobilnettet vil du se dette på "status" øverst til ventre på denne siden

Hvis du ikke har satt opp BankID enda kan du lese mer om hvordan her

Har du et gammel SIM-kort?

Noen av våre kunder bruker SIM-kort som er eldre enn 4 år gamle, og dette kan føre til problemer når Telenor eller banken din gjør oppgraderinger på BankID. Hvis du ikke har byttet SIM-kort de siste 4 årene kan det være du trenger nytt SIM-kort. For å bestille nytt SIM-kort, kontakt kundeservice. Gjør oss oppmerksom på feilen, så registrerer vi at du ikke må betale 149,- for nytt SIM-kort.

Hva kan jeg gjøre hvis aktivering av BankID feiler?

Av og til feiler aktiveringen og bruken av BankID på mobil. Du får support av banken din, men forsøk gjerne disse triksene som har hjulpet mange.

  • Skru av 4G
  • Skru av skjermsparer
  • Skru av 4G/wifi tale
  • Avslutt alle kjørende app'er
  • Ta sim-kortet helt ut av telefonen og sett det inn igjen
  • Sett SIM inn i en annen telefon og aktiver. Flytt deretter SIM tilbake til egen telefon.

 

 

Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig