Jeg har dårlig dekning, hva gjør jeg?

Dårlig dekning kan komme av mange årsaker. Prøv først dette:

1. Start mobilen din helt på nytt, og se om det hjelper. Det er viktig at mobilen skrus helt av og på igjen, slik at du må taste inn PIN koden på nytt.

2. Hvis du har mulighet, prøv SIM-kortet i en annen mobil og se om dette hjelper. Hvis det fungerer bedre kan det være noe feil med mobilen din - kontakt da forhandler/produsent av mobilen for videre hjelp.

3. Det kan være tykke vegger eller andre forhold innendørs som skaper problemet. Prøv å gå ut og se om dette hjelper. Tjenesten WiFi-tale kan hjelpe hvis har dårlig dekning innendørs.

Hvis du har prøvd punktene over anbefaler vi å ta kontakt med oss så fort som mulig med følgende informasjon:

  • Mobilnummeret ditt, og hvilken mobil du bruker
  • Adressen hvor du opplever dårlig dekning
  • Er det flere som har Telenor-dekning som opplever det samme problemet?
  • En kort beskrivelse på hvordan du opplever problemet? Gjelder det alle samtaler? Eller kun når du ringer ut/mottar samtaler?
  • Skriv ned dato og tidspunkt på en samtale hvor du opplevde dårlig dekning/forbindelse og send inn dette. Det vil hjelpe oss å søke opp samtalen i nettet og finne feilen.
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig